úterý 4. března 2014

Pozdrav z Vápenky - den šestý - přednáška a Vápenka

Milí rodiče.
Tady se můžete podívat, jak krásně máme uklizené pokoje. Nejlepší pořádníčci zde mají fotky. Ostatní jim ale už šlapou na paty a snaží se, aby i u nich bylo vše jako ze škatulky.






Odpoledne po obědě jsme měli přednášku o přírodě a o národních parcích. Dozvěděli jsme se, že se musí chránit příroda i zvířata a že se nemá chodit v národním parku mimo vyznačené cesty. Taky jsme slyšeli slovo ENDEMIT a GLACIÁRNÍ RELIKT. Ten glaciární relikt je to, co žilo v době ledové a co přežilo dodnes. A ten endemit to je jakoby zvíře nebo květ, který roste jenom na jednom místě. Taky víme, že jsou invazivní druhy a to znamená, že někdo přinesl šťovík třeba z Alp do Prahy, oni tam nerostou, ale začne se jim tam líbit a vyhubí to naše květiny. Pro se musí zahubit a ničit. Pak jsme šli do muzea Vápenky. Byly tam nějaké skládačky a paní průvodkyně nám půjčila baterku a mohli jsme se podívat do takových okének, kde bylo psaní. Za zábradlím byla hluboká díra dolů do pece, kde se pálilo vápno. Proto se to jmenuje Vápenka.

Reportéři: Andy, Barča, Patrik, Matěj, Martin, Peťa.



VZKAZY

VANDA: Ahoj mami. Za dárek bych chtěla Vokáče. Mám se tady dobře. Včera jsem byla na druhém místě v MISS. To už asi stačí. Ahoj Vanda

NIKY P.: Ahoj mami. Doufám, že se ti to ucho uzdraví. Mám se hezky a dělali jsme Miss. Vanda byla na druhém místě a Barča na prvním. Je to tu moc hezký a užíváme si to tu. Ahoj Niky.

PÉŤA: Ahoj mami. Já se mam dobře, hledáme tady Yettiho. Už dlouho ho hledáme a nemůžeme ho najít. Chodili jsme na hřiště a když jsme odcházeli, tak jsme tam viděli, jak Bára nebo někdo z nás udělal malou řeku. Hráli jsme si tam a ještě jsme si dávali závody, kluci proti holkám a kluci třeťáci se čtvrťákama. Pusu Petr. Mami, napiš paní učitelce SMSkou adresu k nám domů, abych mohl poslat pohled.

KAČKA: Ahoj mami a tati. Už se těším na ten dárek, co jste mi psali v pohledu. V noci bádám, co to může být. Nemůžu se na vás dočkat. Budu vám vyprávět jak jsem se měla až přijedu. Ahoj mami a tati, Kačka.

PÁŤA: Ahoj mami, tati a brácho. Honzo, nezlob mámu a tátu! A dočetl jsem Boba, včera jsme byli venku, hráli jsme tam hry, měli jsme také volno, tak jsem si zahrál fotbal. Byla Miss, já jsem se nepřihlásil, ale zase sem byl bodyguardem. Jestli tohle čte teta a strejda, tak je pozdravuju. Mam vás všechny rád, Páťa.

MATÝSEK: Ahoj mami a tati. Mám vás moc rád a vím, že brzy pojedu domů. Mám se dobře a těším se domů. Ahoj Matěj.

MARŤAS: Ahoj mami. Mam se tu moc dobře a včera jsme měli Miss. Dobře tu vaří! Ahoj Martin.

Žádné komentáře:

Okomentovat